bazi fekri

توضیح انواع بازی فکری

bazi fekri

توضیح انواع بازی فکری

مکعب روبیک

مکعب روبیک یک معمای ترکیبی 3 بعدی است که در سال 1974 توسط مجسمه ساز و استاد معماری مجارستانی ارنی روبیک ابداع شد. این مکعب که در ابتدا مکعب جادویی نامیده می شد ، توسط Rubik مجوز داشت تا توسط شرکت ایده آل اسباب بازی در سال 1980 از طریق تاجر Tibor Laczi و بنیانگذار Seven Towns تام کرمر به فروش برسد. مکعب روبیک برنده جایزه ویژه بهترین بازی سال 1980 در آلمان شد. از ژانویه 2009 ، 350 میلیون مکعب در سراسر جهان فروخته شده بود که آن را به عنوان پرفروش ترین بازی پازل جهان تبدیل کرده است. این بازی به طور گسترده ای پرفروش ترین اسباب بازی جهان است.

روی مکعب روبیک کلاسیک اصلی ، هر شش چهره با نه برچسب پوشانده شده بود که هر یک از شش رنگ جامد: سفید ، قرمز ، آبی ، نارنجی ، سبز و زرد. برخی از نسخه های بعدی مکعب به روز شده و به جای آن از صفحات پلاستیکی رنگی استفاده شده است که از لایه برداری و محو شدن جلوگیری می کند. در مدل ها از سال 1988 ، رنگ سفید در مقابل زرد ، آبی در مقابل سبز و نارنجی در مقابل قرمز است و قرمز ، سفید و آبی به ترتیب در جهت عقربه های ساعت چیده شده اند. در مکعب های اولیه ، موقعیت رنگ ها متفاوت است از مکعب به مکعب. یک مکانیزم محوری داخلی هر چهره را قادر می سازد تا به طور مستقل بچرخد ، بنابراین رنگها را مخلوط می کند. برای حل معما ، هر صورت باید برگردانده شود تا فقط یک رنگ داشته باشد. پازل های مشابه اکنون با تعداد مختلفی از ضلع ها ، ابعاد و برچسب ها تولید شده است ، نه همه آنها توسط روبیک.
اگرچه مکعب روبیک در دهه 1980 به اوج محبوبیت اصلی خود رسید ، اما هنوز به طور گسترده ای شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از کامیون های تندرو به تمرین آن و معماهای مشابه ادامه می دهند. آنها همچنین در رده های مختلف برای سریعترین زمان رقابت می کنند. از سال 2003 ، انجمن جهانی مکعب ، نهاد حاکم بین المللی مکعب روبیک ، مسابقات جهانی را ترتیب داده و رکوردهای جهانی را به رسمیت می شناسد.

مزایای انجام بازی های رومیزی

مزایای انجام بازی  رومیزی


انجام بازی های رومیزی سرگرم کننده است ، اما این تنها یک مزیت بازی های رومیزی است. در محبوبیت بازی های رومیزی کاملاً تجدید قوا شده است و برای بسیاری از افراد ، انجام بازی های رومیزی آنها را به گذشته متصل می کند. برخی از مزایای فراوان به شرح زیر است.


انجام بازی  رومیزی افراد را به یکدیگر نزدیک می کند ، روابط را تقویت می کند و می تواند به شما در دیدار با افراد جدید کمک کند.


بازی های رومیزی می توانند برای دو یا چند بازیکن باشند. اساس بازی های رومیزی همکاری است. این به بازیکنان نیاز دارد تا با کار تیمی درگیر شوند. این روش ایده آل برای گذران وقت در یک شرکت خوب و تقویت پیوندها با دیگر انسان ها است.

انجام بازی های رومیزی عملکرد مغز را افزایش می دهد.


بازی برای مغز شما ورزش است. بازی نواحی مغزی را که مسئول تشکیل حافظه و فرایندهای پیچیده فکر برای همه سنین هستند ، تحریک می کند. مشارکت در بازی در تمرین مهارتهای شناختی اساسی مانند تصمیم گیری ، تفکر استراتژیک سطح بالاتر و حل مسئله کمک می کند.

انجام بازی های رومیزی به شما می آموزد که چگونه اهداف تعیین کنید و صبور باشید.


پیروزی به استراتژی و صبر نیاز دارد. در یک محیط شاد این چیزها به روشی بدون استرس و چالش برانگیز اما سرگرم کننده یاد می گیرند.

انجام بازی های رومیزی برای کاهش استرس عالی است و باعث خنده می شود.


یک اثر جانبی بازی رومیزی خنده است. این یکی از مواد حیاتی برای یک تجربه یادگیری لذت بخش و افزایش خلاقیت است. همچنین خندیدن و به طور کلی اوقات خوش گذراندن به کاهش استرس کمک می کند.

انجام بازی های رومیزی شادی بیشتری ایجاد می کند.


انجام بازی های رومیزی باعث ترشح اندورفین ، مواد شیمیایی طبیعی "خوب" بدن می شود. "هورمون های شاد" قدرت بهبود عملکردهای ذهن آگاهانه و ناخودآگاه را دارند و باعث می شوند فرد احساس نشاط ، دلسوزی و در نهایت رضایت داشته باشد.

انجام بازی های رومیزی باعث افزایش خلاقیت و اعتماد به نفس می شود.


انجام بازی های رومیزی یک فرصت مناسب برای اتصال و باز شدن است. همچنین به نمایش جنبه ای خلاق از شخصیت به روشهای غیرتهاجمی کمک می کند ، که می تواند برای افراد ساکت مفید باشد. بازی های رومیزی ابزاری شگفت انگیز برای کودکان خجالتی و بزرگسالان ترسو است. بازی به آنها کمک می کند تا احساسات قوی تری از فردیت و خلاقیت ایجاد کنند. این منجر به عزت نفس بیشتر و احساس قرار گرفتن و توجه شدن می شود.

"چیزی در مورد محل قرارگیری وسایل فیزیکی وجود دارد ، نشستن روبروی یکدیگر روی میز ، به اشتراک گذاشتن پیتزا ، که بازی با بازی های رومیزی دیجیتال بصورت آنلاین جایگزین آن نمی شود." - برایان ماگرکو ، استاد رسانه های دیجیتال در Georgia Tech


"خوب است که با دوستان و خانواده خود گرد هم آیید و تعامل رو در رو داشته باشید. من از صرف وقت با کیفیت در حالی که از بازی های رومیزی لذت می برم لذت می برم. ”- دستیار خدمات جوانان پت استفنسون ، شعبه بنزالم


در هر زمان و هر زمان می توانید بازی های رومیزی انجام دهید.


هیچ محدودیتی وجود ندارد ، هیچ فشاری وجود ندارد! این یکی از بزرگترین مواردی است که بازی های رومیزی را می توان در هر مکان و هر زمان انجام داد. امکانات بی پایان است! ممکن است احساس هیجان ، ماجراجویی ، شجاعت یا شاید حتی تنها و غمگین شوید ، اما همیشه فرصتی برای بازی و ارتباط با افراد همفکر وجود دارد.