bazi fekri

توضیح انواع بازی فکری

bazi fekri

توضیح انواع بازی فکری

یکی از بهترین بازی‌های رومیزی استراتژیک smallword

بازی فکری دنیای کوچک ( small word ) دهکده برد گیم ، یک بازی جذاب سرگرم‌کننده و مفرح ، با مکانیزم و سیستم تشکیل قلمرو است که در آن ، 2 تا 5 بازیکن ، برای فتح و کنترل صفحه‌ای رقابت می‌کنند برای همه‌شان جا ندارد !

بازیکنان باید با انتخاب ترکیبی مناسب از نژادهای افسانه‌ای و نیروهای ویژه‌ی منحصر به فرد ، برای گسترش قلمرو امپراطوری ، خودعموما با قربانی کردن همسایه‌های ضعیف‌تر تلاش کنند ، در عین حال باید بدانند چه زمانی ، نژاد بیش از حد فرتوت شده‌ی خود را منقرض کرده و برای رسیدن به پیروزی ، نژاد تازه‌ای را تحت کنترل بگیرند .

این بازی رومیزی ساخته شده توسط دهکده‌ی بردگیم است و طراح این بازی رومیزی philippe keyanrts نیز می‌باشد

اجزای بازی :

  • 4 نقشه بازی small world ( شامل دو سفحه‌ی دو رو ) هر کدام مناسب برای یکی از بازی ‌های 4،3،2 یا 5 نفره
  • 6 برگه‌ی چکیده‌ی قوانین بازی ، 5 برگه برای بازیکنانا . یکی ، برای کنترل روند بازی
  • 14 پرچم نژادهای افسانه‌ای رنگی ، در دوران فعالیت و خاکستری ، پس از انقراض ! ( به اضافه‌ی 1 پرچم خالی ، برای نژادی که خودتان خلق می‌کنید )
  • 20 نشان یک‌تای نیروی ویژه ( به اضافه‌ی 1 نشان خالی ، برای نیروی ویژه‌ای که خودتان خلق می‌‌کنید )
  • 109 سکه ( 30 سکه‌ی 10 ، 24 سکه‌ی 5 ، 20 سکه‌ی 3 و 35 سکه‌ی 1 )
  • 1 تاس تقویت قوا
  • 1 نشانگر نوبت
  • 168 توکن نژاد‌های افسانه‌ای و 18 توکن قبایل فراموش شده

نژاد‌های بازی small world :

  • تریتون‌ها
  • اسکلت‌ها
  • موشینه‌ها
  • هیولاها
  • الف‌ها
  • کوتوله‌ها
  • آمازون‌ها
  • جادوگرها
  • قبایل فراموش شده
  • ترول‌ها
  • اورک‌ها
  • انسان‌ها
  • هابیت‌ها
  • غول‌ها
  • شعبده‌بازها

فروشگاه آرتی کالا دارای نماد اعتماد و درگاه‌های معتبر بانکی است تا شما بتوانید با خیالی آسوده از سایت آرتی کالا محصولات را خریداری کنید .

شما میتوانید بازی فکری دنیای کوچک ( small word ) دهکده برد گیم را از سیات آرتی کالا سفارش دهید و آن را بین 3 الی 5 روز کاری درب منزل تحویل بگیرید و مبلغ آن را درب منزل پرداخت کنید

7 ویژگی لگو

1. دقت و تمرکز را بهبود ببخشید


یادگیری نحوه استقرار و تمرکز برای مدت زمان طولانی ، حتی هنگام انجام یک کار سرگرم کننده ، مهارت مهارت برای کودکان می تواند باشد. آنها غالباً در این لحظات احساس فشار یا سرخوردگی می کنند زیرا این امر مربوط به مدرسه یا کارهای روزمره است. بازی با LEGO ها فرصتی عالی برای آنها فراهم می کند تا یاد بگیرند که برای مدت زمان طولانی روی یک کار خاص تمرکز کنند و نتایج فوری را ببینند. این امر ارتباط مثبتی بین تمرکز و موفقیت در ذهن آنها ایجاد می کند.


برای بزرگسالان ، تهیه یک مجموعه LEGO یا بازی رایگان با آجر می تواند به شما کمک کند نگرانی ها و استرس های ذهن شما را فراموش کند. تمرکز و غوطه وری کامل تقریباً مراقبه شده و به شما امکان می دهد استراحت کنید و استرس خود را کاهش دهید.


2. آگاهی فضایی را افزایش دهید


بازی با LEGO ها از سنین جوانی حس آگاهی فضایی و همچنین اجرای درک آنها از اندازه ها ، شکل ها ، تعادل و تقارن را بیشتر القا می کند. پیروی از دستورالعمل های ساخت مجموعه می تواند به آنها یاد دهد که چگونه یک تصویر 2D را به زندگی واقعی ترجمه کنند.


معماران ، هنرمندان و مهندسان حرفه ای نیز از بازی با LEGO بسیار سود می برند. در تدوین و برنامه ریزی مدرن اغلب از مدلهای سه بعدی تولید شده توسط رایانه استفاده می شود که این متخصصان باید آنها را بسازند. بنابراین اینکه بتوانید به صورت سه بعدی فکر کنید و مهارت های فضایی خود را ارتقا دهید ، می تواند این کار را بسیار ساده تر کند.


3. مهارت های حرکتی ظریف را توسعه دهید


بارزترین مزیت LEGO توسعه مهارتهای حرکتی ظریف در کودکان و بزرگسالان است. اتصال قطعات به درستی به حرکات کوچک و بسیار دقیق نیاز دارد که مهارت را افزایش می دهد و به آموزش کنترل کمک می کند. بسیاری از بزرگسالان که مهارت مهمی برای یادگیری کودکان است ، LEGO ها را یک راه سرگرم کننده برای حفظ مهارت در هر چه بزرگتر شدن یا بهبودی از آسیب جدی یا سکته مغزی می دانند.


پسر جوان ، کودک نوپایی که با آجرهای LEGO روی زمین بازی می کند

4. تفکر جانبی و حل خلاقانه مسئله را تشویق کنید


پیروی از دستورالعمل های ارائه شده با مجموعه LEGO به همان اندازه که به کودک اجازه می دهد تا طرح های خود را ارائه دهد چالش بزرگی است. آنها باید در جهت ها تمرکز کنند و یاد بگیرند که گام به گام آنها را دنبال کنند در حالی که می بینند قطعه ای که اکنون مونتاژ می کنند به آنها کمک می کند تا بیت بعدی را جمع کنند.


وقتی به آنها اجازه می دهید خلاقیت خودشان را طراحی کنند ، آنها باید برنامه ریزی کنند که چگونه همه قطعات برای ساخت آن با هم ترکیب می شوند. اگر آنها در مونتاژ خود با مشکلی روبرو شوند ، پس از آن باید با بازنگری در مراحل خود ، پیدا کردن مشکل و سپس درمورد چگونگی رفع آن ، از تفکر جانبی استفاده کنند.


5. از تجربه و ماجراجویی الهام بگیرید


بازی با LEGO به بچه ها این امکان را می دهد که از طریق اسباب بازی های دیگر تجربه و خلاقیت کنند. همچنین به آنها فضای امنی را می دهد تا چیز دیگری را امتحان کنند ، شکست بخورند و سپس چیز دیگری را امتحان کنند. کودکان یاد می گیرند که در یک محیط کم فشار از هیجان به ناامید کنند و به استقامت برسند.


بسیاری از بزرگسالان هنوز این مهارت را فرا نگرفته اند و بازی با LEGO می تواند به آنها کمک کند تا این توانایی را پس از شکست نیز یاد بگیرند.


6. مهارت و صبر سازمان را آموزش دهید


ساختن با آجرهای LEGO مستلزم برنامه ریزی ، سازماندهی و پیگیری است ، که این مهارت های حیاتی است که به هر عمل هدفی در زندگی یک بزرگسال یا کودک منتقل می شود. این مهارت ها را از طریق فرایند ساخت تمرین و آزمایش می کند.


LEGO همچنین با ایجاد ارتباط مثبت بین شناسایی شرایط کار نکردن ، دوباره فکر کردن در طرح اصلی و موفقیت آمیز ساختن مدل ، انعطاف پذیری و استقامت را پرورش می دهد.


7. ارتباط بهتر و کار گروهی


بازی لگو با فرزندان و ترغیب فرزندان به بازی با دیگران باعث رشد بهتر مهارت های ارتباطی و کار تیمی در طولانی مدت می شود. آنها یاد می گیرند که چگونه به اشتراک بگذارند ، چگونه یک استراتژی ساختاری را در یک تیم ایجاد کنند و اهمیت تفویض وظایف و تعیین نقش ها را یاد بگیرند.

خرید لگو برای فرزندان . همچنین اسباب‌بازی باعث رشد فکری فرزندان نیز می‌شود

بازی رومیزی فرار از جهنم

در اعماق تاریکی گنجی پنهان است که متعلق به شیطونک است . شیطونک مقدار زیادی زغال سنگ با ارزش را در کوره آتش خود نگه می‌دارد . یه سری پول دوست تصمیم می‌گیرند این گنج را از دست شیطونک در بیارند ولی بیاد مراقب باشند که آن‌ها را نبیند در این صورت به دام او می‌افتد و گنج را از دست می‌دهند . آن‌ها برای اینکهبه یکدیگر ثابت کنند کدام یک از آن‌ها شجاع‌تر است و بهتر می‌توان زغال سنگ‌های با ارزش را از چنگ شیطونک‌ها خارج کند با یکدیگر شرط می‌بندند و دست به خطر می‌زنند .

بازی فرار از جهنم یک بازی به همراه دستگاه آتشدان الکترونیکی و شیطونک موبایلی

محتویات بازی فکری فرار از جهنم :

  • 1 دونه صفحه بازی
  • 6 تا آدمک
  • 48 زغال ( دایره‌های زغال )
  • 70 تا سکه شرط بندی

هدف از بازی فکری فرار از جهنم :

در بازی فکری فرار از جهنم ، شیطونک یه پیشنهاد شیطانی بهشون داده ! میگه هر کدومتون که می‌خواهید پولدار بشید باید دست بکنید توی آتیشدون من و از توش اون زغال‌هایی که آتیشی نیستن را در بیارن و قبل از اینکه بخواهید دست بکنید توی آتیشدون ، باید بگین که کلا چقدر پول در‌می‌آرید . هر کسی که بتونه به اندازه‌ی ادعایی که کرده از توی آتیشدون من پول در بیاره می‌زارم که باخودش ببره ! ولی اگه خوردید به زغال‌های آتیشی ، اون دور را می‌بازین و به اندازه ادعایی که کردید باید پول به من بدهید شیطونک ما یه راهنمایی خیلی خوبی هم می‌کنه ( ببینید این شیطونک چقدر دل رحمه ) میگه از این 48 تا زغال آتیشیه و بقیه‌اش زغال پولیه ! حالا ما در نقش اون پول دوست‌های افتاده در دام شیطونک ! باید ببینیم کدوممون می‌تونیم زودتر از دام این شیطونک نجات پیدا کنیم .

بازی فرار از جهنم نسخه بازسازی شده بازی آفتافل به طراحی تانیا و سارا انگل است . در این نسخه از بازی که توسط تیم بازی سازی ماباحالا باز سازی شده بازی به همراه یک دستگاه الکترونیکی و نرم‌افزار اندروید ارائه می‌شود که هیجان و لذت بازی را خیلی بیشتر می‌کند .

فواید اسباب بازی

تحقیقات نشان می دهد که یادگیری از طریق بازی قسمت مهمی از رشد کودک است. اگرچه اطمینان از اینکه کودک شما زمان بازی کافی دارد ، این یک مزیت بزرگ برای خانواده ها است که به فرزندان خود اجازه می دهند انرژی اضافی را آزاد کنند ، کودک حتی در دوران نوزادی شروع به پیدا کردن اینکه از طریق بازی چه کسی هستند ، می کند. حتی در اوایل رشد ، ذهن کودک فقط با دیدن محیط اطراف و گرفتن محیط پیرامونش گسترش می یابد.

استفاده از اسباب بازی های آموزشی می تواند به کودکان کمک کند مهارتهای مختلفی را که در زندگی خود به آنها احتیاج دارند بیاموزند مانند:
حل مسئله و یادگیری علت و معلول
یادگیری نحوه بازی با دیگران از طریق سازش ، حل تعارض و اشتراک
توسعه مهارت های حرکتی خوب و ناخالص
پرورش خلاقیت و تخیل آنها
کشف استقلال و عزت نفس مثبت آنها
کودکان می توانند از همان یک ماهگی شروع به بهره مندی از اسباب بازی های آموزشی کنند. در اینجا چند ایده عالی برای اسباب بازی های آموزشی بر اساس محدوده سنی و توضیحی در مورد فواید آنها آورده شده است.

12-12 ماهگی: در سنین پایین ، بازی حسی به تحریک حواس کودک شما کمک می کند. تلفن های همراه ، دستگاه های خواب آور و سالن های بدنسازی کودکان اولین اسباب بازی برای کودکان هستند زیرا آنها از طریق صدا ، بینایی و لمس بر روی بازی حسی تمرکز می کنند. با ادامه رشد کودک و ایجاد هماهنگی چشم و دست ، خانواده ها می توانند اسباب بازی هایی را معرفی کنند که تعامل بیشتری را ترغیب می کند مانند اسباب بازی های قابل حمل که با نور چشمک زن و صداهای مختلف به الهام گرفتن از حس بینایی و شنوایی ادامه می دهند.

با فعالتر شدن کودک ، پیشنهاد ما معرفی اسباب بازی های حل مسئله مانند استکر یا بلوک است. این اسباب بازی ها به کودکان کمک می کند تا از طریق درگیری کار کنند و با علت و معلول مانند "اگر من این کار را انجام دهم آن اتفاق می افتد" آشنا می شوند. آنها پس از اینکه پس از آزمایش و خطا و راهنمایی توانستند بفهمند چگونه یک اسباب بازی کار می کند ، اعتماد به نفس خود را نیز افزایش می دهند. دیگر اسباب بازی های عالی برای معرفی اسباب بازی هایی هستند که می توانند حرکتی مانند مراکز یادگیری خزیدن در اطراف یا تشک های رقص را روشن کنند. این نوع اسباب بازی ها کودکان را به واسطه استفاده از چراغ و صدا هیجان زده و مایل به حرکت می کنند.

24-24 ماهگی: وقتی کودک شما به مرز یک سال یا بیشتر رسید ، به زودی بسیار متحرک خواهد شد. اتومبیل های رانشی ، اسباب بازی های مخصوص قدم زدن و سوارکاری و واکرها برای آموزش تعادل و هماهنگی عالی هستند و با تحرک جدید پیدا شده ، حس کنجکاوی کودک شما را افزایش می دهند. همانطور که کودک شما شروع به یادگیری راه رفتن می کند ، می توانید اعداد یادگیری را نیز با شمردن مراحل آنها در خود بگنجانید که به آنها کمک می کند تا با اصطلاحات و مفهوم بیشتر آشنا شوند حتی اگر در این سن کاملاً درک نکنند.

مجموعه بازی های موضوعی اسباب بازی های آموزشی بسیار خوبی برای معرفی در سنین 12 تا 18 ماهگی هستند زیرا به رشد مهارت های تشخیص کودک شما کمک می کنند. به عنوان مثال ، اگر یک مجموعه موضوعی دارید که حیوانات را درگیر می کند ، هر صدایی را که صدا می دهد ، تمرین کنید. این امر همچنین با تقویت نام رنگها و اشکال به پیشرفت زبان کمک می کند. اسباب بازی های سواری همچنان باعث ایجاد خلاقیت و تخیل می شوند اما به بهبود مهارت های هماهنگی آنها نیز کمک می کنند. هنگامی که آنها از اسباب بازی های سواری خود استفاده می کنند ، مسیرهای انحرافی و مسیرهایی را تنظیم کنید که آنها را به سمت حل مشکلات سوق داده و مسیرها را دنبال کند. همچنین می توانید با آنها بگویید که قرار است به دیدار یکی از اعضای خانواده خود بروند یا به یک سفر میدانی با آنها بازی کنید.

بیش از 2 سال: با افزایش سن و فعالیت فرزندان ، می توانید با خرید اسباب بازی هایی  که بیشتر باعث بازی فیزیکی می شوند مانند سه چرخه یا حلقه های بسکتبال. هنگام نشان دادن نحوه استفاده از این اسباب بازی ها ، همیشه اطمینان حاصل کنید که آنها از نگرانی های ایمنی مانند استفاده از کلاه ایمنی آگاه هستند و در استفاده از اسباب بازی نیز گنجانده شده اند تا بدانند که اگر با سه چرخه خود سوار شوند ، باید کلاه ایمنی خود را نیز داشته باشند. .

این سن همچنین سن خوبی برای خرید اسباب بازی هایی است که از مهارت های شناختی استفاده می کنند. شن و ماسه حرکتی یک فعالیت حسی عالی است که به کودکان کمک می کند با تشکیل اشکال یا حروف در شن ، تمرین نوشتن را انجام دهند. آنها می توانند نقاشی یا نوشتن نام خود را تمرین کنند. معرفی کودک به شما می تواند با کمک به وی اجازه دهد که چگونه گچ ، برس رنگ و غیره را تمرین کند ، کنترل کوچک حرکتی او را توسعه دهد. همچنین با اجازه دادن به کودک برای تخیل خود در ایجاد هنرهای زیبا ، سه پایه نیز باعث ایجاد خلاقیت می شود.

بازی ها و کتاب های "دیدن و گفتن" به کودک شما کمک می کند تا مهارت شناختن نام و سواد را از بین ببرد. این نوع اسباب بازی ها نسخه تصویری از آنچه را که می شنود به کودک شما نشان می دهند و بالعکس. به عنوان مثال ، تکرار اسباب بازی به کودک شما این امکان را می دهد که تصویر سگ را با صدایی که سگ ایجاد می کند ، مرتبط کند. خواندن کتابهایی که دارای تصاویر رنگی و چند کلمه در هر صفحه با کودک شما هستند ، باعث می شود تا آنها با نحوه مشاهده کلمات در صفحات آشنا شوند.

مجموعه های ساختمان پیچیده تر مانند آنهایی که مغناطیسی هستند ، یک روش عالی برای ارتقا خلاقیت و حل مسئله است ، خواه تلاش برای ساخت همان ساختاری است که روی جعبه نشان داده شده است یا ایجاد شاهکار خود. اگر این مجموعه به همراه بلوک های رنگی متفاوت باشد ، می توانید شمارش را نیز تمرین کنید
ترکیب و مرتب سازی هر رنگ.

شمارش اسباب بازی ها همچنین برای کمک به کودک در ادامه یادگیری اعداد بسیار مفید است. این اسباب بازی ها می توانند از مجموعه های ساده انباشته تا مجموعه های بولینگ داخلی باشند. اسباب بازی هایی که کودکان را به بازی با دیگران ترغیب می کند به آنها در ایجاد مهارت های اجتماعی نیز کمک می کند.