bazi fekri

توضیح انواع بازی فکری

bazi fekri

توضیح انواع بازی فکری

فواید ماشین اسباب‌بازی

این لحظه عالی برای معرفی بازی با ماشین فلزی  ، کامیون کمپرسی و وسایل نقلیه دیگر است. نه اینکه آنها احتمالاً به تشویق زیادی احتیاج داشته باشند: به خصوص پسران ، حتی قبل از اولین تولدشان به نظر می رسد که به هر چرخ مبتلا می شوند (تحقیقات انجام شده روی میمون های نر نشان داد حتی آنها اسباب بازی های چرخ دار را به عروسک ترجیح می دهند). اما دختران ممکن است از برخی تشویق های ملایم بهره مند شوند زیرا بسیاری از مزایای آموزشی و همچنین سرگرمی برای بازی های وسیله نقلیه به دست می آید.
فواید ماشین اسباب‌بازی :
این می تواند "مهارت های حرکتی ناخوشایند" کودک را بهبود بخشد - این حرکات بزرگ فیزیکی مانند رسیدن ، خم شدن ، فشار دادن ، کشیدن ، و همچنین تعادل و هماهنگی است. اسباب بازی های سواری می توانند در اینجا به آنها تمرین ارزشمندی بدهند: سوار شدن به تعادل روی یک پا در حالی که چرخاندن پای دیگر به سمت بالا نیاز دارد نیاز دارد. حرکت به جلو - و متوقف شدن هنگام مشاهده تخته دامن - به قدرت عضلانی و برنامه ریزی رو به جلو نیاز دارد.

چه اسباب بازی هایی بخریم
خرید ماشین اسباب‌‎ بازی و قرار دادن وسایل نقلیه کوچکتر به اطراف زمین ، آموزش بسیاری از این مهارت ها را به همراه خواهد داشت ، به علاوه آنچه متخصصان از آن به عنوان "مهارت های حرکتی خوب" یاد می کنند ، حرکات بدنی کوچکتر ، ظریف و مهارت برای نوشتن بعداً ضروری است. کودک 12 ماهه شما احتمالاً تقریباً در "چنگال گرفتن" تسلط دارد و  اطراف کف به آنها کمک می کند تا آن را کامل کنند. اگر وسایل نقلیه اسباب بازی آنها دارای اهرم ، باز کردن درها یا پنجره ها یا سایر قطعات متحرک مناسب سن باشد ، حتی بهتر است. هرچه راه های بازی با اسباب بازی بیشتر باشد ، مهارت های بیشتری می توانند یاد بگیرند. به محدوده Megabloks 'Cat  یا John Deere نگاهی بیندازید. به عنوان مثال ، کامیون کمپرسی گربه دارای یک سطل آشغال عقب بزرگ است که کودک می تواند آن را با بلوک پر کند - سپس آن را کج کرده تا آنها را از بین ببرد.

اما این فقط مزایای جسمی آنها نیست. بازی با وسایل نقلیه به آنها کمک می کند تا با مفاهیم مهم جدید کنار بیایند: برو و توقف کن. سریع و کند بالا و پایین؛ چپ و راست. و این به فضای خیالی آنها فضا می دهد تا اوج بگیرند زیرا آنها می توانند آنچه را دیده اند شما در دنیای واقعی تقلید می کنند: رانندگی کنید ، در چراغ های راهنمایی متوقف شوید و در یک ترافیک گیر کنید. به همین دلیل داشتن وسایل نقلیه محکم و ساده بدون چراغ ، صدا یا موتور بهتر است: هرچه کودک بیشتر تصور کند و خودش را خلق کند ، بهتر است.

به طرز شگفت انگیزی ، به نظر می رسد بازی وسیله نقلیه مهارت های زبان را نیز بهبود می بخشد. در یک آزمایش جذاب ، محققان بلوک های ساختمانی اسباب بازی و اتومبیل را به یک گروه از کودکان نوپا 1.5-2.5 ساله ، به علاوه راهنمایی والدین در مورد نحوه تشویق بازی دادند. به گروه دیگر هیچ بلوک یا راهنمایی داده نشده است. شش ماه بعد همه بچه ها مورد آزمایش قرار گرفتند - و کودکان نوپا که ماشین و بلوک داده بودند مهارت های زبانی بهتری داشتند. دانشمندان حدس می زدند که شاید این بازی به والدین فرصت بیشتری داده تا با فرزندانشان صحبت کنند (که م effectiveثرترین راه برای تشویق گفتار است) یا شاید این خود نمایشنامه بوده است که به کودکان کمک می کند تا مهارتهای لازم برای زبان مانند توانایی برنامه ریزی کنید و علت و معلول را بشناسید. به هر دلیلی که باشد ، ایده بسیار خوبی است که اتومبیل های آنها را نزدیک بلوک ها نگه دارید تا حداکثر گزینه ها را برای بازی خلاقانه در اختیار آنها قرار دهید.

با رسیدن به سن دو سالگی و بالاتر ، احتمالاً خواهید دید که آنها مرحله ای از صف کشیدن بی پایان اتومبیل خود را پشت سر می گذارند - گاهی اوقات بر اساس نوع (کامیون در یک خط ، اتومبیل در یک خط دیگر) ، سپس شاید بر اساس رنگ یا نقش. این روش آنها برای شناخت نظم جهان پیرامون و تقلید از طریق بازی است.

به عنوان والدین می توانیم به روش های ساده به گسترش بازی آنها کمک کنیم. می توانید بعضی از جاده ها را روی یک تکه بزرگ مقوا یا یک ملافه قدیمی - یا حتی با گچ روی پاسیو یا راهرو - ترسیم کنید تا "جهانی" برای اتومبیل هایشان فراهم کنید (آنها می توانند از بلوک های خود برای خانه ها و مغازه ها استفاده کنند). وسایل نقلیه را در گودال ماسه قرار دهید (با تپه ها برای صعود یا محل ساخت کامیون های ساختمانی) ، یا با پر کردن یک سینی فر یا سینی بذر با ماکارونی ، برنج یا شن و ماسه نپخته ، سینی "حسی" ایجاد کنید و ببینید آیا ماشین ها می توانند رانندگی کنند یا خیر از طریق. بعضی از کودکان - به ویژه دختران - اگر مجسمه ای در آن باشد ، بازی با وسایل نقلیه را ترجیح می دهند تا بتوانند صحنه ای را بازی کنند.

فعالیت مورد علاقه آنها هرچه باشد ، بازی با وسیله نقلیه دروازه ای خارق العاده برای یادگیری است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد