bazi fekri

توضیح انواع بازی فکری

bazi fekri

توضیح انواع بازی فکری

نکات مهم هنگام خرید مکعب روبیک

اندازه محصول:

یکی از مهمترین مواردی که هنگام خرید مکعب روبیک باید به آن توجه کنید ، اندازه مناسب میتواند یکی از مهمترین معیارهای برای خرید روبیک این وسیله سرگرم کننده و مهیج باشد. اندازه روبیک باید با اندازه کف دست و انگشتان متناسب باشد و هنگام استفاده دست را خسته نکند. زیرا تنها در صورتی می توانید مکعب های رنگی نامرتب را بر روی آن درست کنید که ابتدا محصول را به درستی در دستان خود بگیرید.

وزن مکعب:

مورد بعدی که باید هنگام خرید مکعب روبیک به آن توجه کنید ، وزن آن است. برای این منظور توصیه می کنیم محصول را در دست بگیرید و از سنگین یا سبک بودن آن اطمینان حاصل کنید . در صور سنگین بودن محصول باعث می‌شود دست خسته شود و حل روبیک طولانی‌تر شود

چرخش روبیک :

بعضی روبیک‌ها به سختی می‌چرخند و برای حل روبیک باید زمان بیشتری را گذاشت زیرا روبیک به راحتی نمیچرخد و نمیتوانید روبیک را با سرعت حل کنید و همچنین بعضی از روبیک‌ها آنقدر سخت میچرخند که حل معمولی نیز دشوار است پس برای خرید باید به چرخش و نوع چرخش آن دقت کرد.

تصویر چرخیدن روبیک

استیکردار یا استیکرلس بودن :

روبیک‌ها جدا از ساخت و شرکت سازنده یکی از تفاوت روبیک‌ها در رنگ وبرچسب بودن آن است که در پس زمینه‌های سفید و مشکی تولید میشود. بعضی از روبیک دارای برچسب هست که به این نوع از روبیک‌ها روبیک برچسبی یا استیکردار می‌گویند. نوعی دیگر از روبیک وجود دارد که در آن‌ها برچسب وجود ندارد و رنگ خود روبیک است و دیگر رنگ آن پاک نمی‌شود یکی از نقاط قوت رویبک‌های خود رنگ نسبت به برچسبی است.

تصویر روبیک استیکردار و استیکر لس

روبیک استیکردار و استیکرلس

تنوع درمدل:

همانطور که از آن آگاه هستید ، امروز مکعب های روبیک در طرح ها و مدل های مختلفی از جمله: هرمی ، کروی ، چند ضلعی ، مگامینکس و مکعبی و مدل‌های دیگر موجود است و این شما هستید که باید در بین این همه مدل یکی را انتخاب کنید ( که پیشناهد میشود برای شروع مکعبی 3*3 را انخاب کنید ).

تنوع در نوع محصول:

استاندارد ترین نوع مکعب روبیک همان مکعب روبیک 3*3 است که با گذشت زمان و استقبال بیشتر کاربران از این نوع وسایل سرگرمی و آموزشی ، شرکت های دیگر اقدام به ساخت محصولات دیگری در اندازه های مختلف از 2*2 گرفته تا ابعاد 10*10 و 11*11 حتی بزرگتر و این شما هستید که باید بسته به سطح مبتدی یا حرفه ای خود نوعی از این محصولات را بخرید.

لوازم جانبی:

با توجه به شهرت مکعب روبیک در جهان ، شرکت های مختلفی شروع به ساخت وسایل جانبی زیادی برای این مکعب دوست داشتنی کرده اند ، که ممکن است هنگام خرید مکعب روبیک بد نباشد ، این لوازم جانبی را در نظر می گیرید که شامل موارد زیر می شود:  روان‌کننده‌ی روبیک ، کیف مخصوص حمل ، تایمر مخصوص ، پایه روبیک و سایر موارد دیگر.

قیمت مکعب روبیک:

فاکتورهای مختلفی بر قیمت مکعب روبیک تأثیر می گذارد از جمله: تولید کننده ، کیفیت و جنس نهایی محصول ، نوع وآن و همچنین تجهیزات جانبی که برای آن در نظر گرفته شده است و در این بین ، بهتر است شما متناسب با بودجه خود عمل کنید و به فکر خرید مکعب روبیک باشید که هم برای شما جالب و مناسب و هم مقرون به صرفه باشد! روبیک با قیمت یکسانی به فروش نمی رسد و بسته به عوامل مختلف قیمت های متفاوتی دارد.
یکی از اصلی ترین و اولین عواملی که در قیمت روبیک تأثیرگذار است شرکت و کارخانه‌ای است که روبیک تولید می کند. شرکت های زیادی در دنیا وجود دارند که در زمینه تولید روبیک فعالیت می کنند و برخی از آنها بسیار معروف شده اند ، بنابراین قیمت روبیک تا حدودی تغییر می کند.
اندازه و ابعاد نیز در قیمت روبیک تأثیرگذار است و اگر ابعاد بزرگی داشته باشد ، در نتیجه قیمت بالاتری خواهد داشت. روبیک هایی که اندازه بزرگی دارند و به خوبی در دست جای می گیرند طرفداران بیشتری دارند و این افزایش تقاضا برای این روبیک ها نیز در افزایش قیمت تأثیر دارد. اما بهتر است نگران قیمت مکعب روبیک نباشید ، زیرا امروزه تنوع روبیک به قدری زیاد شده است که می توانید روبیک مناسب را با توجه به بودجه خود خریداری کنید.

روبیک ها مانند سایر بازی‌های فکری و رومیزی نوع ارزان قیمت دارند. مکعب ارزان قیمت روبیک این امکان را برای علاقه مندان روبیک فراهم می کند تا به دنبال مکعب روبیک با قیمت مناسب باشند که می تواند خریداری کند. اما روبیک از نظر کیفیت و مشخصات ارزان است به طوری که چند کاربرد و بازی مناسب است. در واقع مکعب روبیک ارزان قیمت باید در کنار ویژگی های آن قیمت مناسبی داشته باشد. از آنجا که نباید انتظار داشت که کیفیت روبیک‌های ارزان قیمت با روبیک‌هایی با قیمت بالا برابر باشد.

منبع : آرتی کالا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد